30 apr. 2007

VALBORGSHELGEN

Axelbandslös klänning som ska bäras med t-shirt under var det första plagget jag sydde nu i helgen. Tyget kommer från Myrins på Övre husargatan i Göteborg och är egentligen ett gardintyg. Louis Vuittonväska jag fyndade Ragtime idag. Läppstift från Mac i nyansen Snob var dagens ända planerade köp. Perfekt färg för vårläppar! I fredags hittades massa pumps i mammas garderob. Favoriterna är röda, lackgrå, lilarosa och tvåfärgade. Den här klänningen sydde jag igår och är också tänkt att bäras med en t-shirt under. Därför har jag letat mig fördärvad efter en mjölkvit bastee för inte allt för mycket pengar idag på stan. Ingen lycka där, kom gärna med tips. Vita rosor är broderade på tyget, som också kommer från Myrins. Reportage med klänningarna kommer nog, och flera ska jag göra. Letade efter tygaffär i Linné, där jag vill ha ett silverskimrigt tyg, men även den sökningen fortsätter. Däremot fyndade jag på Gina. Kofta, t-shirtsklänning och tights i vitt och gräddvitt. Och aj vad det svider i plånboken och aj vad längre och längre bort iPoden kommer.

Inga kommentarer: