27 aug. 2007

YOU'RE THE ONE THAT I WANT

Ankeljeans. Instoppad grå slapp t-shirt. Liten väska. Solglasögon. Höga klackar. Nog om Mary-Kate. Jag var en entusiastisk liten 50-talsflicka när jag kom till skolan i morse. Fotografen var konstig. Jag fick stå. Men vi fick inte stå uppdelade i Pink Ladies och T-birds. Det ska bli kul att se hur porträttfotot blev efter mina skrattattacker. Musikgruppen gör minimala framsteg med låten vi ska spela på lägerskolan i Danmark. Filmgruppen uteblir mestadels från lektionerna. Vi som pallade oss iväg till matten fick se foto av den danska klassen.
I eftermiddag har jag faktiskt fått in en hel del info om varför Första världskriget bröt ut och så har jag lärt mig att säga att "Det är du" och fyrtio andra glosor på tyska, tack vare Lisa. Kärt återseende av Marie-Louise väntar imorgon.

Inga kommentarer: