17 sep. 2007

Tröstshopping?

Hallå bloggvärlden. Första dagen i skolan efter lägret var sådär. Tiden efter skolan desto bättre. En snabbis med Linnea till stan, där hon bland annat köpte en jädrans snygg satinjacka i längre modell. Vi avslutade turen med mjukglass och häng i fyllegubbarnas park vid Brunnsparken.
Så träffade vi Oscar och Johan och degade i min säng. Snart är det oktober (eller så är det bara jag som är hoppfull och vill ha min månadslant) och en lista med grejen som jag behöver/vill ha kommer här:
  • Lacktights (Gina Tricot? Ida Sjöstedt?)
  • Kjolar. Nu när jag slutligen fattat tycke behöver jag många. För jag anser att dem passar lika när som helst på året. Just nu, gärna en i skinn.
  • Halsdukar och sjalar. (Indiska!)
  • Stickad tröja. (Hope?)
  • Stickad cape med huva? Kanske. Om jag inte kommer underfund med att det bara är en trend. Dem ser sjukligt sköna ut i alla fall.

Något jag är glad för är att jag brände tillräckligt med pengar på vinterstövlar förra året att jag knappast behöver beträda en skoaffär iår. Jag gillar nämligen inte att prova skor. (Varför? Är hon dum i huvudet? Nej, men jag har små, problematiska fötter.) Så måste jag också påpeka att lackklänningen från Ida Sjöstedt är snygg som bara den.

Om 40 minuter är det en repris av Sex and the City. Resten: Sov gött, dröm sött.

Inga kommentarer: