12 feb. 2008

Det är 2008 nu.

Jag vet att jag är sent ute, men det är jag alltid, så jag tänkte likaväl göra en resumé av mitt 2007.
Laura och Stefan. JANUARI: Jag firade in det nya året med Linnea i huvudstaden. Träffade Laura och Stefan för första gången. I slutet av månaden gick vi ett par tjejer och såg på Freddy Åsblom i Rosa the Movie. Samma dag mötte jag Emmy på spårvagnen. Hon ville ha mig som modell i en modevisning på skolan. FEBRUARI: Photoshoot innan visningen. Annars det gamla vanliga: Plugga och vänner. På bilden: De andra modellerna Anny, Daniella och Kimmy. MARS: Den 10 mars var det dags för catwalk på Angeredsgymnasiet. Oscar, Niklas, Johan, Johanna och Linda hade med sig ett par vänner ut. De hade köpt en blomma! APRIL: Vi hälsade på mormor i Paris och jag beträdde för första gången de heliga golven på Chanels modehus på La rue Cambon. Jag trånade enormt efter Acnes vårjacka. Kawasaki skorna med silversnören kom i min ägo. Jag använder de än idag, de är dock lite gråare i färgen. Jag sydde min första och andra klänning och började använda MACs läppstift Snob. MAJ: Vi var på födelsedagskalas till havs. Turen gick från Göteborg och runt Marstrand. Jag var på mitt första Veckorevy-mingel på Topshop, iklädd chockrosa tights. JUNI: Skolan slutade. Isabella hälsade på från Stockholm. Familjen spenderade midsommar i Båstad, där det spöregnade dagen till ära. Vi tog en snabbis över till Helsingör. Jag träffade Oliwer. Hemma igen fick jag äntligen köpt den efterlängtade, gröna iPoden. Det blev som vanligt en del häng i och vid Lisas pool. Mina ben var bruna. På bild 1: Isabella JULI: Vi besöke pappas släkt i norra norra Sverige. Jag spenderade mycket tid med min gitarr. Vi var också i fjällen. På kartan heter det Funäsdalen, för mig heter det "så nära ingenstans man kan komma, se snö i juli, och bli av med sin bränna." Jag fick i alla fall badat. I 13 grader.
AUGUSTI: Jag var hos Linnea i Stockholm, lagom för The Voice '07. Skolan började igen och jag var Sandy på skolfotot. Sverige spelade mot USA på Ullevi, där var jag och Lisa. På bild 4: Malin. SEPTEMBER: Sverige spelade EM-kval mot Danmark. Jag och Johan sa att vi inte skulle följa med på den internordisk lägerskolan i Århus, om Sverige förlorade. Det blev oavgjort. Sista kvällen i Danmark gjorde vi succé genom att dansa till "Värsta schlagern." Jag fick nya, underbara vänner från Finland och Norge. Bild 1: Hela Norden. Bild 2: 9c. Bild 3: Axel, Hanne, Pål, Regine och Sondre. OKTOBER: Jag förlängde håret. Praoade på Drömma och U R Here. Följde bl.a med till Modströms showroom. De grejerna finns i butik nu! Linnea var här och tillsammans såg vi IFK Göteborg ta SM guld! Bild 1: Oscar Nilsson. Bild 2: Oscar och Oscar. Bild 5: Linnea. NOVEMBER: Sverige blev klara för EM i fotboll 2008. Jag pluggade väldigt mycket. Bilden är från Veckorevy-minglet på Karltex i oktober, där jag var med Josefin. DECEMBER: Årets andra besök i Paris. Jag ångrar att jag inte köpte paljettshortsen. De hängde ju där framför mig i strl. 34. I julklapp fick jag SATC-boxen, bland massa annat. Efter julen, som var perfekt, åkte jag till Bergen, Norge för att hälsa på vännerna från lägerskolan. De gav mig en perfekt födelsedag och en perfekt present. Bild 3: Regine och Hanne. Bild 4: Jarle.

Inga kommentarer: