23 maj 2007

16:43

VÅR. Nu är det maj, nästan juni, och det fina vädret har hittat till fina utkanten av Göteborg. Även om man har engelskaprov på fredag, ett prov som egentligen är geografi på engelska, så sitter man inte inne och pluggar. Och ute är det, som alltid på västkusten, blåsigt. Jag har suttit i solskenet och läst lite tvättråd=hemkunskapsläxa och ELLE. Där hittade jag ett träningsprogram som jag utförde med gröna hantlar i båda händerna och bandage på vänster knä. I skolan idag har vi samtalat om internordiska lägerskolan till Danmark i september. Vår klasskassa behöver utan tvekan klirr. Så om ni träffar på någon i 8c, KÖP VÅRA KAKOR. GÅRDAGENS. Klänning, Gina Tricot Kofta, Svea Tights, Topshop Sjal, HM Solglasögon NYA, Glitter Sedan pluggade jag tyska så tiden blev knapp. FÖRRGÅRDAGENS. Mamma fick lite hjälp med tvätt och strykning. Eller det kanske var att överdriva. Jag tittade igenom lite kläder medan hon strök. Fann den här gula t-shirten i 90-talsmodell. Funderade på att sy om den, men tror att den kommer förbli som den är. Den här gråa t-shirten är en annan som jag fann i tvättstugan. Det är en simpel reklamt-shirt som pappa har fått till företaget. Nu ska den klippas i halsringningen, ärmarna ska sys upp och slutet ska klippas av och ersättas av blommigt tyg. Somrigt? Japp. DAGENS. T-shirt, J.Lindeberg Jacka, Zara SYTILLBEHÖR. Det rosiga tyget till höger ska bli substitut till den grå t-shirtens slut. Verkar det lovande? Det andra är en bit av gardinerna i föräldrarnas sovrum. Och Linnea, jag ska ut och kika på tyg åt dig! PUSS!

Inga kommentarer: