31 maj 2007

PASTELLFÄRGER

Bilderna uppifrån och ner: 1. Det är temavecka i skolan och idag var det kamp mot 8d. Lite klassanda, tack. 8c skulle vara klädda i blått. Tishan är från Levis och hoodtröjan från Gina. 2. Mamma har varit på tjänsteresa och från Ullared hade hon med sig en ballongkjol och två tavlor. Skorna är från Kviberg, Tishan från Realitee, skärpet från Fornarina och diademet från Friis & Co. 3. Realitee-tishan har en djup ryggringning. Vad tycks om mig i lilla My-tofs? Efter kampen som 8D vann för att deras danskoreografi var snäppet bättre än vår (vi dansade till "Värsta Schlagern" men coolingarna i parallellklassen hade valt "Cara mia") solade jag, Linda, Lina, på på gräsmatta vid volleybollplan. Vi trängdes på två små handdukar med väskor som kuddar och musik från Linas walkman. Sämre kan man ha det. På eftermiddagen arbetade vi med temaveckans kollage "Så här mår jag bra" och breven som ska skickas till Norden innan lägerskolan. Det blev ungefär "Hej jag heter Cécilia, men nästan alla säger Cissi. Jag gillar foto, kläder, design, dans och fotboll. Här är min msn" Lektionen slutade i inte-nudda-golv-jage och det slutade i att Cornelia föll på en hylla som brakade ner med papper i mängder. Far var vänlig och köpte Veckorevyn till mig idag. Nu ska jag kika in några bloggar och sedan läsa!!!

Inga kommentarer: