12 maj 2007

GÖTEBORGSVARVET

idag var jag en sväng på stan, tittade in i nya Acne butiken på Magasingatan (Morrowjackan! och jättefina pumps), Fiorucci (klänningar från Stylein. Showroom på Victoriagatan), Ragtime (söta pumps i rosa och tukost och en expedit som pratade franska), Prickig Katt (gulligaste diademen, hetaste turbanerna och hjärtligaste paralyet), Victoria Arena (guldiga plastballerinas here I come och en expedit som gillade min jacka) och så vidare. Tack vare Göteborgsvarvet blev vägen till NK (favoritfrisörställe med skönast hårtvätt och godast latte) från Kungsgatan via Nordsstansbron och utanför Mango (hittade en cool jacka i minimarketform i skimmersvart) skrämdes jag av någon som var utklädd till 1700-talsmänniska. Testade blåjeans från Acne som inte passade och fick (också tack vare göteborgsvarvet) ta bussen hem från Centralstationen. hemma gav jag mig in på att ta några foton med självutlösaren och då kom pappa och tyckte att jag kunde testa att använda ett kamerastativ som också hamnade på dagens bild. Ikväll blir det Melodifestival (engelskabrevvännen lovade att rösta på sverige "om hon gillade låten")och om 5 dagar kommer Linnea! PUSS Svarta tights & linne, Topshop Kofta, Svea

Inga kommentarer: