16 maj 2007

T-SHIRT

Onsdagen betydde orientering med skolan, och hemmadag för mig. Vaknade vid halv tolv när pappa åkte till landet och sedan jag har trixat lite med bloggen, sytt om en reklamt-shirt, sett Topmodelfinalen och tagit några bilder i fart med riktigt ful sminkning.
Vägen till första t-shirten i Blanc-kollektionen för Marsmallows (efter mitt och Linneas favoritgodis):
Jag använde: T-shirt, symaskin, vit tråd, textilfärg, nål, sax, strykjärn.
1. Jag klippte halsringningen djupare och rundare, fram och bak
2.Jag vek upp ärmarna två gånger och sydde fast överst och underst.
3. Jag vet upp sidorna och sydde fast, vecklade sedan ner resten av fållen.
4. Jag textade "MARSMALLOWS" över bröstet och lät torka. Strök sedan färgen för att avsluta.
5. För hand sydde jag ihop två punker av t-shirten med 5 stygn och 3 knutar.

Sidorna är uppsydda, men fållen nervikt.

Två punker är ihopsydda över ena L:et

Ärmarna är vikta två gånger och sydda överst och underst

Läppstift, Revlon Eyliner över ögonlocken, Lancôme Mascara, Diorshow Highlihter, Frida

Linne under, Topshop.

1 kommentar:

Anonym sa...

jäklar, t-shirtsen var superhärlig!