20 maj 2007

LÅNGHELG

TJOCK UPPDATERING.
HUFUDSTADENS OCH ALLAS VÅR LINNEA har varit ute i fina Göteborgsförorten under Kristihimmelsfärd. Tack vare min otekniska talang ligger bilderna huller om buller och alla ska de få en förklaring. NÄR DET BLEV sovdags på natten till fredag släpade Linnea och jag in kuddarna till utemöblerna till mitt rum och bäddade på golvet med ett tiotal kuddar och varsitt täcke. Under natten gled madrasserna isär, så på morgonkvisten blev det till att tänka om.
Foto: Linnea
PÅ FREDAGEN åkte vi till stan. Linnea köpte ett par vita ballerinas på Indiska, som sedan visade sig visa för mycket tårna och jag bröt mitt inköpslöfte och blev ägare av en grå klänning från Gina.I LÖRDAGS STOD VALET mellan Liseberg, bada och shoppa. Pappa körde ner till Kungsmässan där vi testade dessa småtöntiga hjärtformade solglasögon. VI GICK VIDARE till Zara, som var lite lugnare än butiken i Arkaden och testade klänningar. Den övre bilden visar vad vi hade på oss när vi klev in i provrummet och den undre våra favoriter i Zaras klänningsdjungel. DEN ALLRA FÖRSTA DAGEN träffade Linnea för första gången Linda-Lê, Niklas, Oscar och symästare Johan. Han sydde nämligen, en tämligen ful kjol till mig av två avklippta byxben och en bit testtyg. Kjolen pimpades med textilfärg, glitter och paljetter och går nu att skåda på bilddagboken: Kolan92. JOHAN SITTER I DETTA hjärtformade berlockhalsband som jag fick av Linnea tillsammans med det silvriga. Där i ska jag senare också klistra fast Linnea, Oscar och Niklas. I DEN SENARE TIMMEN ville Johan sy mer. Jag gav honom ett rosa lakan, som han och Linnea skulle göra till en balklänning åt mig. De började med att klippa halsringningen alldeles för stor och bättre skulle det inte fortsätta. Jag vet inte hur många gånger jag la mig ner på golvet för att de skulle kunna markera vart klänningen/munkkåpan borde sys in mer, klippas och så vidare. TA ER TID att klicka på bilden och se på våra miner. Det är ett nöje i sig. OSCAR SATT NÖJT på sängen, fotograferade och gav tips, läs direktiv.

NÅGON BALKLÄNNING blev det inte, men titta på resultatet. Och ursäkta posen, för den skyller jag på fotografen.

Foto: Oscar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Faan va kul vi hade den dagen:Dmåste göra om(L) Och klänningen blev fin:D Äälskar dej(L)

Anonym sa...

såå söt klänning!!