3 maj 2007

ÄGGRÖRA

Bild som inte alls relaterar till text. Idag är jag hemma och sjuk. Så när jag framåt eftermiddagen ville äta dagens första mål mat, äggröra och rostat bröd, var den lilla stekpannan såklart inte diskad. Pappa föreslog pannkakspannan, den tunna från Frankrike som blivit bucklig av värmen från spisen. Den blev det. Värme och smör. Jag knäcker alltid ägget i en skål först, men idag tog jag i för hårt och det råa ägget rann ut på stenbänken. Det fräste i pannan, så snabbt snabbt nästa ägg och ett till. Visp, ge mig en visp, röra om. Rosta bröd, sedan torka upp. Pappa kommer in i köket. "Rör inte bänken, jag krossade ett ägg där" "Vilken äggröra" Haha. Efter att ha stoppat bröd i rosten och torkat upp rör jag om i pannan. Större delen av äggen sitter fast i den buckliga botten. Tacka vet jag mammas mat.

Inga kommentarer: