4 juni 2007

KAKOR TILL SALU

Alldagliga kläder för dagen: Benvita tights från Gina Tricot
Gul tisha som varit mammas
Blommiga skor från Kvibergs marknad
Liten röd väska från Wedins
Wayfrayersinspirerade- solglasögon från Glitter Berättelsen om en måndag. Lina hade snygga HM-brillor att låna mina känsliga ögon. Lisa var fin. En liten romans kanske blommar i klassen. Kakorna till försäljning delades ut. En back med 4 lådor havreflarn med choklad, 4 lådor chokladbollar och 4 lådor kolor/karameller. Pappa fick hämta mig. Medan jag väntade samtalade jag med klassföreståndare Tore. Vi pratade om NO- och mattebetyg- och prestationer från min sida. - Du ger ju ett smart intryck, sa Tore. - Så man blir besviken när man lär känna mig, eller vad menar du? frågade jag.
- Nej, sa Tore, men man vill ju inte gärna omvärdera människor. (Jag har ett liknande minne för den som tycker att det är roligt. Jag bankade- och sparkade- på klassrumsdörren och när Birgitta öppnade sa hon: "Det är otroligt att den sån liten flicka kan föra så mycket oväsen")
Pappa betalade en låda chokladbollar. Sedan for jag till mammas jobb och träffade gamla bekanta som gärna smakade på havreflarn och själva köpte. Jag fick sålt alla utom en. Efter arbetsdagens slut åkte mamma och jag till Torget. Där bråkade vi med bokåterlämningsmaskinen och fick lämna böckerna manuellt. Mamma var stolt och glad så på Indiska köpte hon solhattar till sig och mig och ett par vita knästrumpor som jag trånat efter. Hemma hade pappa besök. Kunden köpte den sista kolalådan. Tack, jag vet, jag är en effektiv försäljare. Nu ska mamma ringa Bellas mamma, eftersom mitt hjärta kommer till stan i nästa vecka. Det blir skolavslutning och beachfestival den 14! PUSS OCH KRAM

1 kommentar:

Anonym sa...

och oj vad jag längtar! men nu är det bara en vecka kvar, exakt !
SAKNAR & ÄLSKAR MIN CISSI MEEEEEEEEST.<3