25 juni 2007

Midsommar i Skummeslöv

I närheten av Båstad ligger Skummeslövsstrand där jag befann mig under midsommar med familj och vänner. Vi bodde alla i Edqvists fina sommarhus. Vid 2-tiden på midsommaraftonen gick vi i regn och rusk till byns firande, där Isabelle, 4, dansade med sin mamma. Min mamma deltog i Spettekaka-lotteriet och själv stod jag med mina skinnsandaletter i gräset och längtade efter andra skor. I stugan dukades det till en riktig och riklig midsommarmåltid. Sill är inte riktigt min grej, så jag såg till att alltid ha köttbullarna nära till hands. Under helgen har jag spelat Monopol, badat, haft sandkrig med Andreas, träffat Oliwer, ätit en jäkla massa god mat flera gånger om och igår åkte vi över till Helsingör. Allting var stängt så när som på restauranger och caféer och en gammaldags glasskiosk där jag fick ett nybakat rån med chokladglass, grädde och sylt. Smaskens. Inte heller sparade jag några pengar när jag införskaffade Costume, som råkar vara mycket bättre än Elle. Men jag hade att läsa och förstå på hemvägen. Utsikten från altanen på baksidan av sommarhuset var otroligt fin. Havet, horisonten, Båstad, solnedgången. Bild: jag själv och mamma Har ni också haft en bra midsommar?

1 kommentar:

Anonym sa...

Var också i Mellbystrand/skummeslöv och jag kan säga att mina skor blev förstörda av allt blött och geggit! Synd det inte var finare väder :/ men annars hade jag en bra midsommar :)