12 juni 2007

Känn ingen sorg för mig Göteborg

Slapp dag i skolan. Det var kulturdag så delar av klassen har hjälpt klassmorfar att laga persisk mat, andra har bara sett på. Dagen slutade klockan 12. Jag åkte till stan och gick en lång runda. När jag endå är igång skriver jag några favoritgator och dess utbud: • Magasinsgatan är Göteborgs finaste gata. Här finns Prickig Katt, Acne, Ragtime, ROOM, Norrgavel och Toni & Guy. • Haga nygata är Göteborgs mysigaste gata, i alla fall på sommaren. Alla småbutiker, speciellt second handbutiken nära Jacobs Café och karltex.se lite längre upp. En avstickare från Haga nygata finnes Östra Skansgatan, där supersöta butikerna Dietrich och Drömma ligger. Fashion och vintage. Plus att Drömmas Lotta är supertrevlig.
Södra Larmgatan bjuder på söta prylar från Sorbet, accesoarer på Fiorucci accesoarer, Monki, Stuk och Weekday. • Victoria Arena, Kungsgatan. Här finns internationella smycken, inredning, böcker, tidningar, underkläder, kläder, skor, väskor, allt du kan önska! • Topshop, Arkaden, här finnes till fina priser allt man kan önska sig.
Myrins på Övre Husargatan har massor av tyger. Alltid hittar man något.

1 kommentar:

Anonym sa...

oj, den här sparar jag, ska ev. till göteborg om några veckor!