25 juni 2007

Sommaren tar fram...

...hippin i mig. Hösten 2005 har lämnat sina spår. Då var Mary-Kate och Ashley mina idoler. De ledde trenden Boho/Etno. Och jag gillar Kate Hudson och hon säger sig vara en hippie. Midsommar började jag iklädd höga midjan och en instoppad tisha. Strikt och genomtänkt. Men man orkar inte. Jag orkar inte. Sommaren är till för att inte göra något alls. Inte ens tänka på vad man har på sig. Precis som på festival. Senare blev det alltså mest blå avklippta shorts och min guldiga HM-sjal. Jag har sett ett par snygga människor, och jag kan nästan lova att nästa gång jag vill ha med någon under rubriken "Streetstyle" så ska jag be om ett kameraklick. Vid midsommarstången fanns en tjej och en kille som delade ett paraply och båda var fint klädda i äkta Bea Szenfeld-anda. På båten från Helsingör såg jag först en tjej i en röd, längre jacka. I caféet satt en tjej med See by Chloé (eller möjligtvis en billigare variant) parkasen. Hennes byxor var en blandning av tights och haremsbyxor aka. Gud- i- brallan-byxor. Sist men inte minst gick en rockig tjej runt i butiken. Hon hade på sig tajta jeans, munktröja och liten, tunn skinnjacka. Jag vill också ha en liten, tunn skinnjacka. Idag har jag: • Sovit ut • Packat upp, rensat garderoben och fått några galgar över, städat golvet. • Lagat Pytt i panna och ätit framför West side Story • Lagt in nya låtar på iPoden, skickat bilder, bloggat, läst favoritbloggarna.
• Lyssnat på Håkan Hellströms skiva Det är så jag säger det, två gånger.

Inga kommentarer: